JAG ÖVERLEVDE!!!

Jag har, tillsammans med min kära klass NV10, varit ute på vinterexkursion. Jag har alltså tältat (UTOMHUS) och jag överlevde, anledningen till att jag är lite hispig över just den överlevnadsgrejen är för att jag verkligen inte är någon naturmänniska. Jag är heller inte typen som eldar, skottar eller hugger ved - men vet ni vad? Jag har gjort allt det! Och jag är så himla stolt och imponerad över mig själv.

Inatt var jag eldvakt och om jag ska vara ärlig så var jag och Magdie de bästa eldvakterna eftersom precis alla sov sött. Jag var (i mina mått) jätte duktig och det var faktiskt riktigt mysigt.

För tillfället är jag enormt trött eftersom jag mer eller mindre dygnat, jag sov max en timme i natt och det var så himla trångt - vi låg bokstavligen på varandra (åtminstone vissa av oss ;) ) och det blev tro det eller ej väldigt varmt. Det var vansinnigt obekvämt eftersom vi låg på en blandning mellan granris, ved och vad mer? Något hårt! Så själva grejen med att sova på marken är jag fortfarande extremt tveksam till men det var faktiskt rätt så mysigt. Och när vi satte upp militärtältet (som förresten var väldigt mycket mindre än jag föreställt mig det) var jag tvungen att påpeka hur otroligt bekvämt det är att checka in på ett hotell, för det är ju sånt jag är van vid.

Om ni har tur kommer bilder senare men nu ska jag sova, ni inser inte hur bekväm min älskade säng är!

Och tack klassen, jag är glad att mitt livs första tältning blev med er för även om jag alltid kommer att vara en storstadstjej med nagelfil i förstahjälpen-lådan så kändes det tryggt att ni var med. Jag kommer nog aldrig bli ett med naturen, men det här har gjort att jag tog tusen steg frammåt i mina naturerfarenheter. Fast klassen vet ni vad? Nästa gång bestämmer jag destination! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0