Kitz-ski calling!





Idag har vi haft, om möjligt, ännu finare väder än igår. Alldeles klarblå himmel och strålande solsken i alperna slår utan tvekan alla svenska fjäll, inklusive Åre som är Sveriges bästa. Alla dessa breath-taking vykortsvyer är helt otroligt.

Mina matvanor här skiljer sig som ni säkert märkt en aning (en rätt stor aning faktiskt!) från vad jag brukar äta hemma och mycket från vad jag någonsin skulle komma på att beställa in. Dagens femrätters bestod tillexempel av aspic i en rätt och pike i en annan, efter några sekunders googling insåg jag att det var någon skum aladåb jag fått in. Men gäddan var faktiskt god, dock har jag väldigt svårt för alla dessa inlagda grönsaker..jag menar, allt smakar ju precis likadant!


Förutom att det idag är fettisdag aka semmeldax och kvinnodagen idag firar Kitzbühels invånare något alldeles särskilt. Faktiskt har jag ingen aning om vad men var och va+rannan människa är utklädd och bilden här ovan talar väll lite för sig själv eller hur? Ett gäng 40+are (100 kg+are??) utklädda till stora bebisar i en vagn.. Österrikare är ett folkslag för sig själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0