A Ray of sun, definitivt!






Fiiin bild på mig och Anna ;)

Idag har det varit (och är fortfarande) årets hittills finaste dag här uppe i norr. Åtminstone som jag upplevt (eftersom jag levde livet i Skåne i påskas). Givetvis var det en bra dag för glass så på lunchen satt vi ute och bara njöt. Sådär lagomt glassigt liksom, måndag och allt. Jag är rätt säker på att vi haft minst 25 grader här idag, hallelujah-moment!

Förutom lunchens glasspaus har jag idag hunnit med mitt livs första nationella i spanska. Jag är (trots min något komplicerade spanskahistoria under åren) rätt säker på spanska så jag var inte direkt nervös, det känns faktiskt rätt bra att göra nationellt prov i just spanska - just eftersom jag då kan vara säker på att mätningen av min kunskap är korrekt. Jag har ju glidit igenom alla spanskaterminer med stabila mvg:n trots att jag kan betydligt mindre spanska (både vad gäller grammatiken och mitt ordförråd) än min spanskaproffs tillika bästavän Amanda i Lomma. Även om hennes lärare inte tycks lovorda henne lika mycket som min gör med mig. Amanda går dessutom bara i nian, om min lärare skulle höra Mandy kan jag garantera att hon skulle ge henne det högsta betyger utan att tveka. Anyway så tror jag att dagens läsförståelse gick helt okej, det är liksom inte så jätte svårt. :)

Någon som kan gissa vad jag ska göra nu? Planen är att njuta av dagens sista solvärme. Ut och njut bloggisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0