Det är en fråga om hår



Ni vet väll om att ni kan kontakta mig via min bloggmail ([email protected])? Jag har dock varit aningens dålig på att kolla den eftersom jag mest har spam i inkorgen. Men idag såg jag faktiskt att ett litet frågemail från en söt läsare trillat in och naturligtvis ska jag svara på frågan. Den handlade om mitt hur jag gör mina lockar och jag antar att det är den typen av låtar jag har på bilden ovan.

När jag lockar mitt hår gör jag det antingen med en helt vanlig locktång (fast en väldigt smal pågrund av mitt långa och tjocka hår) eller så gör jag det med en s.k trippeltång (och då blir lockarna som på bilden ovan). Eftersom mitt hår är både långt och tjockt tar det en evighet (ca. fyra timmar) att locka med trippeltång, men det blir snyggt och nästan ännu snyggare när man borstar ut dem. För att ett lockat hår ska hålla bra krävs en bra grund vilket gör med både värmeskydd och några andra produkter. Sedan avslutar man med en bra spray.

Många tror att det är min mamma som gör mitt hår eftersom hon är frisör men oftast gör jag frisyrer själv. Fast mammy bidrar med tips, råd och de bästa produkterna ni kan tänka er. Förutom att poängtera värdet av ett bra värmeskydd (livsviktigt i hårsammanhang!!) och att ha en bra tång som man kan reglera temperaturen på så är mitt (och mammas) bästa tips till er att aldrig börja allra längst ut. Det beror visserligen på hur ni vill ha lockarna men försök att ta längst ut så sent som möjligt, förstår ni vad jag menar?

De allra snyggaste lockarna får man när man borstar ut sina lockar (låt dem bara kallna ordentligt först och var inte rädda) eller gör lockarna med en plattång. Jag brukar locka håret när jag vill vara lite finare men även rätt ofta till vardags, för även om jag bara ska till skolan är det fortfarande kul att göra något extra.
Lycka till med er lockar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0