Argumentationsbattle

Idag på svenskan hade vi en argumentationsövning där vi tävlade mot varandra i tuffa debattbattles. Mitt lag skulle vara för enkönade klasser i skolan. Jag kände mig lite i underläge redan i början men stod fast vid mina få argument. Att argumentera är sjukt kul och jag älskar när debatterna blir så där riktigt hårda. Min favorit och specialité när det gäller argumentationsteknik är (som mina klasskompisar förmodligen märkt) personangrepp, haha ja det kan kännas aningen lågt ibland men det är lite det som är meningen ju.

 

Tyvärr förlorade mitt lag vårt battle men det gör mig inte så mycket faktiskt. Min motståndare var duktig och skulle jag röstat så hade jag också röstat på dem. Fastän jag är nöjd över min insats. Jag menar, jag var ju inte direkt dålig. Imorgon möter mitt lag ett annat lag och jag vet att det blir en riktigt tuff match. Jag har ju nämligen två killar i min klass som är snäppet vassare än oss andra (och flera snäpp bättre än andra) så stor eloge till er. Så även om många gjorde bra jobb idag så vet vi alla vilka som var och är bäst, credd till er! :)

 

Iallafall skulle jag gärna sett att vi hade fler argumentationsövningar. Man måste vara bra på att argummentera! Åtminstone resonerar jag så att om man är tillräckligt bra på att få fram sina åsikter så kan man alltid få som man vill, detta är faktiskt något jag själv upplever väldigt ofta. Därav kommer också mitt citat: "Varför välja när man kan ha allt?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0