Mitt påsklov 2011

Nu har jag äntligen lyckats lösa mina problem med uppladdningen. Tack Carolina på blogg.se för hjälpen! :)



Gänget på vår 5,5 mil långa cykelutflykt

Naturfotografen Amanda!


I Danmark såg vi Picasso på Louisiana och även om jag inte direkt är någon konstvetare så är det rätt coolt att ha sett så legendariska målningar









Haha sötisar! :) På Bakken, Danmark. Jag åkte världens läskigaste karuseller och allra läskigast var Tornadon, kan ni förstå att jag hade tårar i ögonen och var livrädd exakt hela tiden? Det är rätt knäppt att jag ens ställde mig i kön eftersom jag är en sån som på riktigt tycker att Ulven är asläskig. Jag hade aldrigaldrigaldrig åkt utan Amanda och känner verkligen tacksamhet över att jag har henne som kan hålla min hand för det är bara hon som kan övertyga mig om att jag inte kommer att dö (även om jag är heeelt säker på det!)




Hur magiskt? Livet alltså. Sommar i Skåne helt klart.

Jag och min lillebror vid Kullens Fyr.

Kullens Fyr

Helt galet vad mycket vitsippor som blommade! Jag är rätt säker på att jag aldrig sett så många förr.

Jag på Nimis.


Känner ni till Lars Vilks? Han som avbildade Muhammed som rondellhund och han har även skapat en eget självständig stat - Ladonien (hur coolt är inte det egentligen? Jag vill också ha en egen stat!). Vilks (som ni ser på bilden i fotot) är en mycket kontroversiell konstnär och jag tycker att vi kan bortse hans olagliga verk för ett tag och bara beskåda hans helt otroliga installationer. Har ni chansen att besöka Nimis är mitt råd - GÖR DET! Åtminstone jag blev helt chockad över hur mäktigt och imponerande det faktiskt är där. Fatta prestationen att bygga så mycket av drivved mitt där ute?

Mandis på toppen av ett gigantiskt drivvedstorn


En dag efter att vi kom hem från Skåne åkte vi upp till Umeå för att fira världens sötaste kusifin Maja på hennes kommande 2-årsdag

Maja är min allra sötaste trollkusin och jag har lite svårt att förstå att hon (också) börjar bli stor. Hallå?! Hon är ju fortfarande min bebis. Jag säger alltid "Hej bebis!" till henne och hon svarar tillbaka med precis samma sak, haha, ja jag kommer iallafall fortsätta kalla henne för bebis.

Min kusin Evelina på vårt favohak Café Göteborg. Fast hon är definitivt ingen bebis längre. :)

Under helgen i Umeå hann jag även med en riktigt härlig dag med både helkroppsmassage och ansiktsbehandling, perfekt uppladdning inför sista rycket av mitt första år på gymnasiet(!!).

Och väl hemma i Norrland möttes vi av snö och inte alls den underbara sommarvärmen vi snabbt aklimatiserat oss till i Lomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0