Kvällstankar

Klockan är snart två och en ny dag kommer om några timmar ljusna upp. Jag är trött, men inte bara vanligt trött. Nej, faktum är att jag känner mig skoltrött. Jag är naturvetare (trots att språk&samhällskunskap är mina favoriter!) och har snart två år kvar av mina gymnasiestudier men skulle vilja åstadkomma mer. Jag vill ut och påverka, känna känslan av att verkligen ha full koll och av att styra. Visst, jag älskar att lära mig saker - det är därför jag går i skolan - men ibland kan jag inte låta bli att stanna upp och fundera på varför jag sitter på en biologilektion som jag verkligen inte är intresserad av. Jag önskar att jag skulle uppskattat att få lära mig mer om läran om allt levande (bio = levande. logi=lära, vetenskap), men det gör jag inte.


Jag skulle vilja ha på mig precis en sån kavaj som ni ser på bilden här ovan, fast jag skulle matchat annorlunda med svart kjol och skjorta under. Jag skulle satt upp håret i en stram svans och haft rosa läppglans. Jag vill genomföra projekt och styra företag, jag vill förändra saker, jag vill ha ansvar och är helt övertygad om att jag skulle göra det bra. Jag vill ha mer makt än det jag får genom Matrådet. Jag vill ta nästa steg. Frågan är bara vilket mitt nästa steg är?

I skolan skulle jag önska att vi fick en större inblick i vad som skulle kunna bli våra nästa steg. Som jag ser det är skolan en helt egen, väldigt skyddad värld.

 

Det återstår endast två vanliga skoldagar innan sommarlovet och det är något jag verkligen är tacksam för. Just nu behöver jag verkligen ett långt sommarlov. Jag behöver vila ut, andas och bara njuta. Jag tror att jag behöver lite tid, några veckor för att ta avstånd från allt som har med studier att göra. Dessutom måste jag också hinna ladda om inför den kommande hösten som kommer bjuda på en massa nya kurser.

 

(Och om ni inte räknat ut det själva så kan jag bara meddela att jag ÄLSKAR den där kavajen. Den kommer från Zara och släpptes i April. Och ja, jag har tänkt på den sen dess. Kolla bara hur den här tjejen har matchat den (tjejen i skinnbyxor) - jag dör vad snyggt!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0