Jag är 17 år GAMMAL

Jag vet inte hur vanligt det är att man som 17 år känner sig gammal. Men nu är det så iallafall, att jag gör det ibland. Oftast när jag åker buss (för det är då jag ser alla "små" barn). Det är nog två specifika tillfällen jag känner mig extra gammal. När jag träffar mina typ sysslingar (Simon och Clara - ni ska inte bli större!) eller andra rätt mycket yngre släktingar som jag inte ser så ofta. Och det är när jag ser personer som min lillebror umgicks med förut. Tillexempel sånna han spelade fotboll med när de var typ åtta år, och sen slutade sin fotbollskarriär träffar jag dem inte så ofta. Men så händer det att vi åker samma buss (eller nåt i den stilen) och jag får vääärldens uppvaknade eftersom de är fjorton bast och har fixat hår. Vad är det som händer?

 

Och nu måste ni förstå mig rätt, det är liksom inte riktigt samma grej med hans kompisar som jag träffar lite då och då. Detsamma gäller vissa tennisbarn, de kan växa på som bara den och jag tänker inte på det såå mycket.

Jag får iallafall lite ångest över den här grejen att jag känner mig så gammal. Vi pratade nämligen om typ det här på matten igår (fråga mig inte varför vi pratar om sånt här på matten...). Men vi pratade iaf om hur trötta vi var, och hur obefintligt våra liv är i denna stressfyllda naturvärld, dessutom hur pigga alla vuxna verkar vara. Våra funderingar handlade ungefär om när det egentligen vänder. Tröttheten alltså. Och sen kom jag på att om några år har vi barn och alla har väll hört hur småbarnsföräldrars sömnvanor ser ut?! Förresten känner jag mig gammal när jag tänker på sånt också! På tio har jag tänkt att hinna med så himla mycket. Först studenten, sen vidareplugg och sen familj och barn på det! Dessutom har jag tänkt att mitt imperium ska ha börjat växa under de här åren, planen är ju lite att ha ett par företag rullande. Det handlar om att få pengarna att jobba av sig själva förstår ni! Iallafall, 17 år är ingen ålder tycker ni - men faktum är att det faktiskt är rätt lång tid. Tänk bara på min utvecklingskurva de senaste sjutton åren! Jag ska ju försjutton (nu var jag väll rolig?) lära mig om derivator på fredag (vi har bara kommit till f(a+h)-f(a)/h än så länge)... Ni vet tangenter, ändringskvot och polynomfunktioner och sånt där.

Haha, nej nu ska jag tagga ner natursnacket (det är bara så att man känner sig så fantastiskt intelligent när man använder sitt naturvokabulär) och göra lite Filosofi-läxa. Sen ska jag förbereda inför möte på kommunhusets plan 3 imorgon, vad det handlar om kan ni få veta sen. Men om vi säger så här, Felicia-styr-upp-allting är på gång! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0