Jag ♥ teknik

Jag älskar teknik, och har gjort det så länge jag kan minnas (det här kan ni tacka min pappa för...). Vill ni veta varför? Jo, för att det aldrig slutar utvecklas och förvåna oss, och dessutom finns det idag fantastiska verktyg som gör oss och världen lite mer effektiv (eller?)

Här kommer några nya och gamla tips, som jag bara älskar!

Dropbox är en helt otroligt bra grej som gör att jag kan dela filer med mitt nätverk utan att behöva skicka, ladda upp eller ens fundera på hur jag ska kunna bevara storlek & kvalitet. Här lägger jag bara över vad jag vill dela i en mapp som ser ut precis som vilken mapp som hellst på datorn. Om ni vill dela fotoalbum från er semester med era vänner är det här kanske inte riktigt rätt grej (då funkar picasa eller flickr eller facebook bäst) men om ni som jag har ett behov att dela filer i t.ex. ett mediearkiv är det här verkligen rätt grej för er! Jag har bara haft min "CSM & Wepix"-box i några veckor men jag ser bara fler och fler fördelar för varje dag. Helt fantastiskt!







Vad tänker ni när ni ser den här loggan? Jag tänker revolutionerande frihet eftersom Skype gör att jag kan sitta på Nya Zeeland och ändå ha en bra kontakt med vem jag vill var någonstans i världen. Eller så kan jag sitta hemma och prata med vänner på andra sidan gatan, det är upp till er! Poängen är iallafall att du är helt mobil och eftersom tid är pengar så kan ni spara en förmögenhet. Och mina vänner, det är gratis! Allt som behövs är en internetuppkoppling men jag menar, vem har inte det idag 2011?





Än så länge finns Blekko bara i betaversion (enkelt kan vi säga att det är under uppbyggnad) men det här är ascoolt och sparar återigen energi och tid. Istället för att jag ska förklara varför tycker jag helt enkelt att ni ska offra några minuter åt den här videon:

blekko: how to slash the web
from blekko on Vimeo.

Vissa av er tänker säkert att det här inte är er grej och att det här bara är strunt. Det är okej om ni gör det, för så gör jag hela tiden (fast i andra sammanhang - fysiken tillexempel!) men jag skulle verkligen uppskatta om ni bara tänkte lite på vad sociala medier och tekniken gör för er idag. Intresserade eller ej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0