Världens bästa matråd!

Ni har väll inte missat mitt arbete för matrådet? Jag och min matrådsvapendragare Louise har suttit med i ett år och jag vet att jag talar för oss båda två nu när jag säger att vi gillar det. Vi gillar ansvaret, känslan av att ta beslut och vi gillar att få respekt av kostchefen (som förövrigt är positiv till ALLT vi gör). Grejen med Ådalsskolans matråd är just den, att det bara består av mig och Lois. Och det menar jag verkligen. Vi två och kommunens kostchef.

 

Under våren genomförde vi en enkät för skolans ALLA elever. Ja, det var rätt mycket jobb på två pers! Men idag kom dagen D, eller nej förresten det var ingen dagen D, fast vi hade möte på kommunhuset imorse för att gå igenom resultatet och planera för fortsättningen. Nu undrar ni såklart vad som händer nu, eller hur? I stil med alla hemliga kändisprojekt håller jag det lite hemligt för er, vi har ju ingenting officiellt ännu ;)

 

Men allvarligt talat nu! Vi har varit lite oroade för att vi skulle bli avsatta som matråd (då det är tradition att ettorna bedriver matråd) och nu som tvåor vet man ju aldrig. Meeen guess what? Efter morgonens möte kan jag meddela att vi sitter säkert. Kostchefen älskar oss och vårat arbete. Titeln som världens bästa matråd kommer ju inte ur intet direkt. Förändra - förbättra är lite av vårat motto. Jag känner mig superinspirerad att ta matrådet så långt det bara går, push the limits liksom. Let's do this!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0