Waka waka, this time for africa!





Idag firade vi FN-dagen i klassen och även om det inte blev lika stor representation som jag hade hoppats på tycker jag ändå att det blev bra. Jag har varit kenyan idag och så här såg jag ut, andas kanske inte afrika dirket men så är jag ju inte som alla andra heller. Skulle jag bo i Kenya hade jag så klart inte varit som alla andra där heller. Faktum är att jag verkligen försökte hitta en traditionell kanga men allt jag hittade i stans nyöppnade afrikanska butik var ett armband och det var från det jag byggde dagens outfit. Lockade dessutom håret igårkväll och det ska ni veta är inte allt för enkelt (det tar fyra timmar!!!).

Resten av klassens FN-tema stod Michelle för som gulligt nog hade lagat filippinsk mat till oss alla. Det var både en fin gest och väldigt god mat. Mucho gusto på det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0