Har rapportskrivningspaus

Jag sitter och skriver på en fördjupningsrapport i Svenska och funderar på varför vissa dialekter är så otroligt fula. (Det är nämligen dialekter och dess betydelse för identiteten jag skriver om). Kommer också att tänka på den kallabalik som utbröt när jag i min förra blogg (som jag skrev i typ sjuan?) öppet kritiserade vissa delar av norrländskan. Okej, det var kanske inte så smart att peka på saker som visade sig vara ömma punkter för mina läsare - men ändå! Jag orsakade värsta debatten faktiskt, på den tiden tyckte jag det var rätt kul och spännande att se hur 2-3 år äldre personer så hårt gav sig på lilla jag som var tretton år och drev en pytteliten blogg. Men så var det iallafall!

 

Idag har jag varit i skogen mer eller mindre hela dagen. Det var ärligt talat inte särskilt skoj. Men vi hade programdag på natur och jag försökte hålla humöret uppe. Jag tycker att det är ett superbra intiativ att göra något med hela naturvetenskapsprogrammet så vi lär känna varandra lite bättre, men jag tycker inte att det är särskilt lyckat att ha en aktivitetsdag där större delen av aktiviteterna går ut på att gå till och från platsen vi var på. Vad kan det ha varit...12 kilometer tur och retur? Fast jag fick ju åtminstone användning av mina fina nya rosa gummistövlar. Jag lovar (på riktigt den här gången) att visa er. SUPERSNYGGA!

 

Nu har jag dock haft min pluggpaus på fem minuter så nu måste jag återgå till arbetet. Jag har masssssor av jobb kvar innan den här rapporten är klar. Har ni skrivit en rapport någon gång? Om inte, gör inte det! Så mycket jobb och viktiga formatregler hit och dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0