39,8

Trettionio komma åtta. Vad säger det er?
-
Kanske inte så mycket, men för mig är det en siffra som präglat mig de senaste dagarna då jag för andra gången på tre veckor legat sjuk i feber och andra förkylningssymptom. Trodde allt var bra och frid och fröjd när jag på tisdagmorgon lämnade kvar min kära pojkvän i min varma säng när jag själv skyndade iväg till skolan, efter några timmar insåg jag sedan att allt inte alls var som det borde då jag började feberhuttra och må allmänt dåligt. Väl hemma slocknade rätt omgående och klev aldrig riktigt upp förrän två dagar senare. 39,8 grader feber gör mig rädd. Jag är en lågtempad 36,7 graders-tjej som aldrig går över 38,3 och då är det ändå hög feber. Så när jag i över ett dygn kokat och brunnit upp i nästan 40 grader blir jag livrädd.
-
Idag, fredag. Tillbaka på 36,7 (åtminstone med Ipren i kroppen) och tillbaka i skolan. Absolut inte önskvärt med min sjukhetsstatus, men ibland finns helt enkelt inga alternativ. Jag vet att det är fel och jag vet att man inte ska göra som jag gör ibland. Men vem kan klandra mig? Jag är mina föräldrars dotter. En 17-årig businessprincess på natur, jobbar hårt på Caxton Sports och elevrådsordförande. Med förhoppningsvis 36,7 grader i temperatur.
Over and out / Felicia, längtar efter att få dra på sig solbrillorna och hitta en uteservering omgående!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0