Man ersätter inte en Nikon så lätt

Min morfar kom nyss, efter att ha varit på fotobutiken och frågat om min kamera kommit tillbaka. Nikon lovade min mamma att jag
skulle ha den torsdag eller fredag den här veckan. Kameran hade inte kommit och gissa om man blir besviken? (förresten, läs här om du missat vad som hänt med min kamera) Morfar fixade iaf så att jag inte går utan systemkamera. Fotobutiken lånade ut en låne-kamera, också en Nikon. En D100. Inte alls i samma klass som min. Den här har bara 6 megapixlar, rätt mycket skilland eftersom min har 12.1 (ja, jag vet. Megapixlarna har ingen egentligen betydelse), displayen är väldigt liten och framförallt inte vridbar 3" som min fina. Jaja, det går att fota med den åtminstone. Men jag är besviken eftersom jag jämför allt med min systemis. Har man en gång testat att fota med en display som går att förflytta vill man aldrig ha en vanlig igen. Man blir bortskämd liksom. Meddelar när jag vet mer om när jag får tillbaka den...















Bild från Nikon (D5000)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0