Nogger Mint, check!

Igår när jag handlade mat med mamma kollade jag om glassnyheterna hade kommit upp hit till norr. Och ja visst, så klart har dom gjort det. Inte alla dock. Bara Magnum, Nogger Mint, Sandwich Stracciatella och Ben&Jerry glassen men ändå. Så klart  var jag tvungen att göra ett smaktest. Men bara en, om vi skulle åkt direkt hem skulle jag kunnat köpa några fler men jag testade bara en. Fler ska smakas senare. Iaf, jag testade Nogger Mint. Det skulle nog inte varit mitt första val av glass men jag tänkte på att jag nog kunde gissa hur Sandwichen skulle smaka, B&J har jag ju redan testat och Magnum gillar jag inte speciellt mycket. Nogger Mint var faktiskt helt okej, godare än jag förväntat mig faktiskt.

Det var gott med krispet i chokladöverdraget och mintsmaken var inte lika konstgjord som jag förväntat mig. Jag brukar i vanliga fall inte gilla den vanliga Nogger och heller inte den där grejen som är mitten, men denna var inte alls så. Rekomenderar den inte till någon som inte gillar mint dock, jag gillar det. Om det inte blir för mycket. Så klart.

Har någon av er läsare testat glassnyheterna, vad tyckte ni om dem. Tell me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0