Skolsnack

Gång på gång chockas jag av hur slappt det är på Naturvetenskapsprogrammet och det påminner jag er också om rätt ofta. Idag var så klart inte ett undantag. 7/8 av NV10 hade tre lektioner och 1/8 (den fransktalande delen) hade två där de började 11.30 och slutade som vi andra 14.30, vill ni veta vad vi gör på lektionerna? Faktum är att vi mest sitter och pratar, helt enkelt oförskämt slappt. Men jag klagar absolut inte, no way no no. Sånt gillar vi.

Kommer ni ihåg det här inlägget där jag berättade om min mardröm om att Kemiprovet skulle bli mitt första "dåliga" resultat? Vi fick tillbaka dem idag och det var en lättnad att se resultatet. Jag fick VG och andades ut, puuuh. Max betyg för det här provet var faktiskt VG :) Men det var verkligen ett otroligt oväntat resultat, jag var helt säker på att jag skulle få godkänt.

Nu ska jag pluggeliplugga till morgondagens Naturkunskapsprov som förrsten känns otroligt fånigt att vi Naturare ska läsa med tanke på att vi ska läsa om i princip samma saker i Biologi A. Aja, kärnämnena är inget jag kan styra över. Även om jag gärna skulle vilja (bort med Historia A, tack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0