Hållbar (stil)utveckling hos H&M

Hållbar utveckling är något som (åtminstone) vi naturvetare jobbar mycket med och själva hållbarhetsbegreppet är en mycket central del i vår utbildning, och som den sanna miljöaktivist (okej, kanske inte..men ni fattar!) jag är så fullkomligt älskar jag H&M's nya satsning på en hel kollektion gjord med hållbar utveckling i tanken. Det är miljövänliga material och allt sådant bra, dessutom är plaggen så snygga och precis vad vi behöver. Pressmaterialet landade i min mailbox idag och här är mina personliga favoriter...



Alla bilder är lånade härifrån

När kollektionen släpps i April kommer jag definitivt köpa på mig alla ovanstående plagg och jag ser verkligen framför mig hur snyggt det kommer bli till de där rosa Converse-skorna jag berättade om igår under hela sommaren. Dessutom kommer Conscious Collection även för män och barn.

Åh, nu vill jag verkligen ha sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0